قیمت مبلمان معمولی و تجاری

مقایسه مبلمان تجاری و مبلمان معمولی

مقدمه

یکی از سوالات اساسی که ذهن بسیاری از خریداران مبل را درگیر کرده است، تفاوت مبل‌های معمولی و تجاری می‌باشد. آنها مدام در جستجوی پاسخ این سوال هستند، که چه فرقی بین مبلمان تجاری و معمولی وجود دارد؟

فروشگاه مبل شیراز به یاری ما شتافته و توانسته بهترین پاسخ را در این زمینه به خریداران ارائه کند. از نظر این فروشگاه، مبل‌ها بسته به اینکه در چه محلی و محیطی قرار است، استفاده شوند بسیار متفاوت‌ می‌باشند. اگر شما هم به دنبال خرید مبلمان جدید برای محیط کسب و کار یا خانه خود هستید، اما هنوز به نتیجه‌ی مطلوبی برای مقایسه‌ی قیمت مبلمان معمولی و تجاری نرسید، بهتر است با ما همراه باشید تا به مقایسه  آنها بپردازیم.

تعریف مبلمان تجاری یا اداری

قبل از اینکه بخواهیم مقایسه‌ای بین مبلمان معمولی و تجاری راه بیاندازیم، بهتر است با تعریفی مختصر، با این مبلمان‌ آشنا شویم. مبلمان‌های اداری موجود در تولیدی مبل شیراز مبل‌ها و تجهیزاتی هستند، که از صندلی و میزهای اداری تشکیل شده‌اند. از این تجهیزات در مکان‌هایی همانند:  اتاق‌های پرسنل، دفاتر وکلا، اتاق جلسات، مطب پزشکان و غیره به کار برده می‌شوند. مبلمان‌های اداری اصولا به صورت‌های تک نفره، سه نفره و دو نفره تولید شده و در بازار ارائه می‌گردند.

مبلمان تجاری یا اداری

انواع مبلمان تجاری

مبلمان‌های تجاری از نظر شیوه تولید و طراحی بسیار متفاوت می‌باشند. همانطور که بسیاری از سبک‌های مد و فشن در چند سال اخیر تغییرات چشمگیری داشته‌اند، مبلمان هم از این قاعده مستثنی نبوده و در بسیاری از فروشگاه‌های مبل شیراز از انواع مبلمان اداری به وفور یافت می‌شود، که به چند نمونه از انواع آن می‌پردازیم.

  • مبلمان تجاری سبک مدرن

در این نوع سبک هم از نظر تولید و هم در طراحی به راحتی مدرن بودن آن به نمایش کشیده شده است. رنگ‌های مورد استفاده در این سبک اصولاً رنگ‌های زرد، سفید و فیروزه‌ای می‌باشند.

  • مبلمان تجاری سبک کلاسیک

یکی دیگر از مبلمان اداری که سبک قدیمی و سنتی را به رخ می‌کشد، مبلمان کلاسیک می‌باشد. در این سبک تولیدی‌های مبل شیراز تلاش کرده‌اند که از همه نظر، اصول سبک کلاسیک را رعایت کنند. به عنوان مثال در ساخت آنها از چوب درختانی مانند کاج، راش و افرا برای شکل‌دهی آن استفاده می‌کنند.

  • مبلمان تجاری سبک لوکس

سبک دیگر مبلمان اداری سبک لوکس می‌باشد، که اصولاً خریداران این نوع سبک هزینه‌ها را در اولویت دوم خود قرار داده و زیبایی و لاکچری بودن اولویت اول آنها به حساب می‌آید. زیرا قیمت این نوع مبلمان بسیار بیشتر از دیگر مبل‌ها است.

تعریف مبلمان معمولی

به آن دسته از مبل‌هایی که برای مصارف خانگی و محیط‌هایی که استفاده از آن‌ها از اهمیت تجاری برخوردار نمی‌باشد، مبل معمولی می‌گویند. این دسته از مبل‌ها، با هدف راحت بودن و بی‌شیله پیله بودن کاربر در تولیدی مبل شیراز ساخته می‌شوند. مبلمان معمولی برخلاف مبلمان تجاری از ترکیب رنگ و سایز خاصی طراحی گردیده که آنها را از هم متمایز می‌گرداند.

تعریف مبلمان معمولی

مقایسه مبلمان تجاری و مبلمان معمولی

قیمت مبلمان معمولی و تجاری و روش تولید آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. همانطور که بالاتر توضیح دادیم نسبت به کارایی و مواد به کار رفته شده و دیگر موارد، مبل‌های تجاری و معمولی از هم متمایز می‌گردند. در اینجا تصمیم داریم به بررسی تفاوت و مزایای هر کدام بپردازیم.

  • مواد اولیه ساخت مبلمان

در مبلمان‌های تجاری چون استفاده بیشتری از آنها می‌شود و ممکن است رفت و آمد بیشتری در محیط باشد، از مبل‌هایی با جنس محکم و بادوام ساخته می‌شوند. این مبل‌ها نسبت به فضایی که قرار است استفاده گردند، از جنس‌های متفاوتی برخوردارند. مثلا در رستوران‌ها از مبلمان آلومینیوم بیشتر استفاده می‌شود. لازم است بدانید در فضای باز نمی‌توان از مبل‌های چوبی استفاده کرد. در مبلمان معمولی مطابق با سلیقه و علایق شخص می‌توان انواع جنس‌ها را انتخاب و در نظر گرفت.

  • طرح‌های مبلمان تجاری و معمولی

مبلمان تجاری ساخته شده در تولیدی مبل شیراز از تنوع طرح بسیار پایینی برخوردار می‌باشند. این عیب مبلمان تجاری به حساب نمی‌آید. زیرا در محیط های تجاری، مبل‌های تک رنگ یا ساده بسیار بهتر با محیط ست می‌شوند. اما مبلمان معمولی و خانگی از تنوع رنگ و مدل بسیار بالایی برخوردار بوده و خریدار به راحتی می‌تواند، نسبت به وسایل خانه و چیدمان منزلش آن‌ها را مورد استفاده قرار دهد. حتی اگر طرح و مدل مورد علاقه‌ مشتری وجود نداشت، آن‌ها می‌توانند با سفارش دادن، طرح و مدل مورد نظر را در اختیار داشته باشند.

قیمت مبلمان معمولی و تجاری

مبلمانی که برای استفاده تجاری در گالری‌های مبل شیراز به نمایش گذاشته می‌شوند، از نظر قیمتی با مبل‌های خانگی بسیار تفاوت دارند. زیرا مواد اولیه‌ای که در ساخت مبل‌های تجاری به کار رفته مواد مرغوب و اصل است. به همین دلیل قیمت‌های آن هم گران‌تر خواهد بود. اما در مبلمان خانگی چون از نظر جنس مواد اولیه ساخت، آنقدر سخت گیرانه عمل نشده است،  پس از نظر قیمتی مناسب‌تر خواهد بود.

تفاوت مبلمان از نظر مقاومت

مبلمان‌های خانگی و معمولی در مقایسه با مبلمان تجاری نمی‌توانند وزن زیادی را تحمل کرده یا در استفاده زیاد مقاومتی از خود نشان دهند، به  همین دلیل بسیاری از کارخانه‌های تولید مبل شیراز، سعی کرده‌اند در تولید مبل‌های تجاری به این نکته توجه داشته باشند، که مبل‌های تجاری از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *