انواع چوب در مبلمان

معرفی انواع چوب به کار رفته در صنعت مبلمان

انواع چوب در مبلمان

اگر زمان بازسازی مبلمان خانه فرا رسیده است یا می خواهید خانه خود را به عناصر باکیفیت مجهز کنید، مطمئناً به ذهن شما خطور کرده است که از مبلمان چوبی برای آن استفاده کنید. مبلمان چوبی قرن هاست که با انسان ها همراه بوده است، زیرا به دلیل دوام بالا و سهولت در جابجایی، به یکی از پرطرفدارترین مبلمان تبدیل شده است. برای انتخاب مبلمان خوب، لازم است بدانید که چه نوع چوب مبلمانی نیاز دارید، زیرا همه آن ها از نظر رنگ، بافت، دوام و کاربرد متفاوت هستند. برای تولید میز نهارخوری شیراز و انواع مبلمان، می توان از چوب های سخت و یا نرم استفاده کرد. در ادامه ما به طور کامل درباره مشخصات انواع چوب در مبلمان توضیح داده ایم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چوب به کار رفته در مبلمان

۱- چوب سخت

این نوع چوب روی درختان آنژیوسپرم یعنی درختانی که گل و دانه و میوه دارند، رشد می کند. از نمونه های این نوع چوب می توان به افرا، بلوط و شاه بلوط اشاره کرد. یکی از راههای شناسایی آنها این است که وقتی زمستان می آید برگهای آنها می ریزد، آنها برگریز هستند. این نوع چوب بسیار کند رشد می کند، به همین دلیل است که مبلمان ساخته شده از چوب سخت کمی گران تر است، عمدتاً به این دلیل که باید سال ها منتظر بمانند تا درخت به اندازه کافی رشد کند تا قطع شود.

۲- چوب نرم

از سوی دیگر، چوب های نرم در درختان ژیمنوسپرم متولد می شوند، یعنی درختانی بدون گل که دانه هایشان بدون نیاز به میوه ای برای محافظت از آن ها رشد می کند. با توجه به سهولت کاشت و تکثیر سریع این نوع درختان، 80 درصد از تولید چوب جهان به ویژه کاج و صنوبر را تشکیل می دهند. این درختان بسیار سریع رشد می کنند و بسیار بلند هستند به همین دلیل از آن ها برای ساخت تخته های چوبی استفاده می شود. در ادامه مشخصات انواع چوب در مبلمان را به طور کامل توضیح می دهیم.

انواع چوب‌ های سخت

  • چوب ماهون: چوب ماهون برای ساخت مبلمان بسیار باکیفیت ایده آل است با این حال، قیمت نسبتاً بالایی دارند، ویژگی اصلی آن ها این است که با افزایش سن تیره می شوند. این چوب استوایی است، اما از آنجایی که از مناطق استوایی می آیند، برای ماندگاری این مبلمان باید رطوبت بالایی داشته باشد و از آن در برابر آفتاب مستقیم محافظت شود زیرا تمایل به خشک شدن دارند. بنابراین توصیه می شود از روغن ها برای بازیابی استفاده شود.

چوب ماهون

  • گردو یا شاه بلوط: این نوع چوب یک چوب نسبتاً سخت با سختی 4 از 5 است. با این وجود، کار کردن با آن بسیار آسان است. با این حال، چوب شاه بلوط نسبتاً گران است و به سختی به دست می آید.
  • بلوط قرمز: اگر می خواهید مبلمان شما برای چندین نسل دوام داشته باشد، باید چوب بلوط را انتخاب کنید. این یک نوع چوب است که فقط در نیمکره شمالی یافت می شود و از آنجایی که بیش از 600 نوع بلوط وجود دارد، مطمئناً رنگی را پیدا خواهید کرد که دوست دارید، زیرا پالت رنگ از قرمز به زرد تبدیل می شود.
  • افرا: افرا در دو نوع سخت و نرم موجود است. کار با افرا سخت بسیار دشوار است، در حالی که نوع نرم تر آن همان چیزی است که معمولاً در کارخانه های چوب بری می بینیم. با توجه به مقاومت آن، برای ساخت مبلمان آشپزخانه یا میزهایی که در معرض استفاده مداوم قرار می گیرند، ایده آل هستند زیرا تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند و سال ها دوام می آورند.
  • راش:چوب راش بسیار خاص است، عمدتاً به این دلیل که الگوهای آن خطوط نیستند، بلکه مانند نقاط کوچک هستند. همچنین دارای رنگ صورتی با جرقه های کوچک قرمز هستند.

چوب راش

  • ساج: نوع بسیار کمیاب از چوب تیره که با توجه به رنگ آن بیشتر در مبلمان از نوع استعماری استفاده می شود. در حال حاضر پیدا کردن مبلمان ساخته شده از این چوب، عمدتاً به دلیل هزینه دشوار است، زیرا فقط 0.002 متر مکعب از این چوب می تواند تا 30 یورو قیمت داشته باشد. این نوع چوب بیش از هر چیز در آسیا به دست می آید، بنابراین مبلمان ساخته شده در چوب ساج بسیار منحصر به فرد است.

چوب ساج

انواع چوب های نرم

  • کاج سفید شرقی: این کاج ها از گران ترین کاج هایی هستند که می توان یافت، آن ها معمولاً در شرق ایالات متحده رشد می کنند و به دلیل وزن کم، کاربرد زیادی در مبلمان داخلی دارند.
  • کاج کنتورتا: گونه ای از کاج هستند که می توانند تا 300 سال زندگی کنند. معمولاً در آمریکای شمالی و کانادا یافت می شوند، اما در سایر نقاط جهان نیز کشت می شوند. این کاج ها بسیار حساس به آفات هستند و شکارچی اصلی آن ها سوسک هایی هستند که تمام چوب را می خورد و آن را غیرقابل استفاده می کند. آن ها بسیار قوی و سبک هستند و برای ساخت و ساز، پنجره ها، درها و حتی مبلمان انتخاب ایده آلی هستند.
  • کاج اسکاتلندی: چوبی از شمال اروپا و آسیا است که مقاوم ترین و سخت ترین چوب نرم موجود به حساب می آید. این نوع چوب یک گزینه عالی برای ساخت و ساز، مبلمان و حتی برای کف سازی است.

چوب کاج

  • سدر قرمز: تعدادی از سروهای یافت شده در شرق ایالات متحده با نام سرو قرمز شناخته می شوند. نوعی چوب است که هم در برابر حشرات و هم در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است. از آنجایی که آن ها بسیار مقاوم هستند، برای مبلمان باغ یا فضای باز توصیه می شوند.
  • درخت صنوبر: صنوبر عملاً در سراسر جهان رشد می کنند، با این حال بیشتر در آمریکای شمالی و مرکزی و همچنین آسیا یافت می شوند. آن ها بسیار محکم و کشسان هستند، از این جهت انتخاب بسیار خوبی برای مبلمان یا ساخت و ساز هستند.

تولید میز نهارخوری شیراز

گروه مبلمان آرین، با تولید و طراحی انواع مبلمان، میز نهار خوری شیراز، سرویس خواب، در سبک های کلاسیک، مدرن و… مفتخر است گامی برای کمک به هموطنان خود بردارد. تمام کالاهای این مجموعه با بهترین متریال و به دست اساتید و متخصصان کاربلد تولید می شود. شما نیز می توانید برای خرید و مشاوره با گروه آرین در تماس باشید، همچنین امکان ارسال به سراسر کشور نیز فراهم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *